Marikas Onsdag From Hell!

Okej, allvarligt? Hälften av onsdagen var förjävlig..

Börjar med att jag ska vara hos doktorn i Jönköping vid 8.30 för att träffa en ny läkare eftersom att jag är vuxen nu. Kommer dit, kommer in direkt och väntar i rummet några minuter på läkaren. Han visar sig att vara den mest nervösa och inkompetenta läkare jag någonsin träffat. Han läser lite på ett frågeformulär som jag har fyllt i samtidigt som han frågar mig samma frågor som står på det SOM JAG REDAN HAR SVARAT PÅ! Han ställer en fråga till mamma som handlar om mig som om jag inte var i rummet, jag svarade iallafall kan han ha den jäveln! Han är oförberedd, har exempelvis inte kollat på mina blodprover som jag tog inför besöket. Jag får ta av min t-shirt för att han ska lyssna på mina lungor, vanliga läkare brukar oftast bara lyfta på t-shirtar. Han frågar var jag går i för skola, jag svarar Tenulhts NBG, han frågar om det är jobbigt att hålla på med hästarna, jag säger att jag inte gör det utan att jag tar hand om smådjur, hand frågar om det är jobbigt att mocka och lyfta höbalar. Han frågar senare en sköterska hur ofta de brukar ta prover, hon säger att det är han som bestämmer det (med en ton som säger du är dum i huvudet.) vad fan är det för fel på honom?!

Kommer till skolan efter att första lektionen är slut, tänker att jag inte vill vänta med att åka hem till tio i fyra när jag kan åka hem vid 20 i 10 så jag frågar Maria vad vi ska ha för lektioner eller om det bara är egetarbete som det står på schemat och om jag kan göra det hemma i så fall för jag har precis varit hos doktorn och jag är trött. Hon säger att hon har precis fått reda på att hon ska guide runt en skola efter lunch som hon hade glömt bort och säger att vi ska ha en viktig föreläsning innan och efter ingenting. Så jag stannar pga den viktiga föreläsningen och tänker att jag kan störa sanna i timmar efter lunch. Mamma och pappa åker hem och jag går in och kollar på filmen om orangutanger som de andra kollar på. När filmen slutar har Maria ändrat sig igen och vi ska bara kolla på en till onödig film innan lunch och inte ha något efter lunch. Det här resulterar i en väldigt arg Marika.

Som tur är kunde jag låna Fridas busskort och ta tåget hem vid lunch. Resten av dagen spenderades framför datorn kollandes på House.

Idag har varit bättre :P Skola fram till lunch, egetarbete efter och nu är det helg :D
Har även fått ett sms från kära syster som säger att det är dags för min piercing när hon kommer hem och att hon kanske skulle åka och kolla på noshörningar idag. Jag vill också till Afrika.

Kommentarer
Postat av: Sanna Panna

Ha Ha is alla I have to say..

2009-02-26 @ 17:29:34
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/
Postat av: Anonym

- ett a på förra kommentaren :å

2009-02-26 @ 17:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0